تفکر مدیران آموزش و پرورش باید تغییر یابد

فخریان:تفکر مدیران آموزش و پرورش به فعالیت‌های پرورشی باید تغییر یابد


دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت:فضای عمومی و و تفکر مدیران مدارس نسبت به فعالیت های پرورشی باید تغییر کند.



به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دفتر مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش‌آموزان، محمدتقی فخریان دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اظهار داشت: در سال 1386 مجلس شورای اسلامی مجددأ معاونت پرورشی را احیا کرد تا فعالیت‌های پرورشی در مدارس به شکل نهادینه پیگیری شود.
وی با بیان اینکه تأثیر حذف فعالیت‌های پرورشی در مدارس نامطلوب بود، ادامه داد: متأسفانه با این مصوبه هم فعالیت جدی در حوزه پرورشی صورت نگرفته است.
دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان افزود: محتوا، منظومه فکری و تربیتی مناسبی باید به فضای حاکم بر آموزش و پرورش وارد شود بنابراین خلأ این موضوع نیز بسیار در امور پرورشی حس می‌شود.کمبود حضور نیروهای قدرتمند، جوان و با تفکر روز در حوزه امور تربیتی یکی از مشکلاتی است که معاونت پرورشی را به رکود کشانده است.این 2 موضوع بسیار مهم، معاونت پرورشی را در حالت رکود قرار داده است.
فخریان بیان داشت: فضای عمومی و تفکر مدیران مدارس نسبت به فعالیت‌‌های پرورشی باید تغییر کند و لازم است که این تغییر در فضای آموزشی فرهنگ‌سازی شود.
وی با بیان اینکه مدیران نباید آموزش را در قالب درس ببینند بلکه فضاهای جانبی مدرسه باید مدنظر آنها باشد،
تصریح کرد: دانش‌آموز باید در کنار آموزش، مهارت‌های دیگری را نیز کسب کند اما متأسفانه این نگاه در اکثر مدیران وجود ندارد و آنها بیشتر با نگاه آموزشی مسایل را تحلیل می‌‌کنند.
دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: کمرنگ جلوه دادن معاونت پرورشی تأثیر منفی در حوزه متولیان مدیریتی گذاشت.
فخریان با بیان اینکه باید در سیستم آموزشی تجدید‌ نظر کرد، اظهار داشت: متأسفانه امروزه در کتاب‌های درسی مطالبی انتقال داده می‌شود که ممکن است با فرهنگ ما همخوانی نداشته باشد.
 وی ادامه داد: لازم است در کتاب‌های درسی، تغییر تربیتی و آموزشی وارد کرد که خوشبختانه این موضوع در حال انجام است.
دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان افزود: باید آموزش و پرورش در حوزه سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و مغز‌افزاری نیز تحول پیدا کند.
 فخریان با اشاره به اینکه یکی از حوزه‌هایی که به تحول کمک می‌کند تشکل‌های دانش‌آموزی است که نباید به فراموشی سپرده شود،‌گفت: تشکل‌های دانش‌آموزی به خوبی می‌تواند در امر فرهنگی، تربیتی و آموزشی نقش‌آفرینی کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد