باحضور وزیرآموزش وپرورش؛شاعر و داستان نویس نوجوان سال معرفی می شود

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دفتر مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش‌آموزان، نخستین همایش بزرگ خانه قلم با حضور 600 دانش آموز شاعر و نویسنده از سراسر کشور به همت مرکز آفرینش‌های ادبی هنری آینده‌سازان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با همکاری مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری برگزار می شود.

 در این همایش که روز جمعه 21 اسفندماه در تالار اندیشه حوزه هنری با حضور وزیر آموزش و پرورش و رئیس فرهنگستان هنر برگزار می گردد،‌ شاعران و داستان نویسان برتر نوجوان سال معرفی خواهند شد.

 

ادامه مطلب ...

متن تفاهم نامه اتحادیه انجمن های اسلامی با وزارت آموزش و پرورش

متن تفاهم نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان

با وزارت آموزش و پرورش

 

مقدمه:

 حضور فعال نهادها و تشکل‌های خودجوش دانش‌آموزی در محیط مدارس، با تکیه بر انگیزه‌های دینی و انقلابی از نیازهای ضروری نظام آموزش و پرورش است. سیره‌ی عملی حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) و تأکید مقام معظم رهبری بر اهمیت مشارکت انجمن‌های اسلامی دانش آموزان در امر پرورش معنوی جوانان و نوجوانان و تأثیرگذاری آنان در گروه‌های همسال، مؤید ضرورت حضور فعال انجمن‌های اسلامی در مدارس و تمامی صحنه‌های اجتماعی و انقلابی است.

 بر این مبنا اساسنامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان به عنوان یک تشکل دانش‌آموزی و نهاد فرهنگی غیردولتی، تحت نظارت عالی مقام معظم رهبری که با انتصاب نماینده‌ی معظم له محقق شده است، در سیصد و پنجاه و پنجمین جلسه مورخ 3/5/74 شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است و تصمیمات و مصوبات حسب اصل پنجاه و هفتم قانون اساسی در حکم قانون و لازم الاجرا  است.


ادامه مطلب ...

تفکر مدیران آموزش و پرورش باید تغییر یابد

فخریان:تفکر مدیران آموزش و پرورش به فعالیت‌های پرورشی باید تغییر یابد


دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت:فضای عمومی و و تفکر مدیران مدارس نسبت به فعالیت های پرورشی باید تغییر کند.



به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دفتر مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش‌آموزان، محمدتقی فخریان دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اظهار داشت: در سال 1386 مجلس شورای اسلامی مجددأ معاونت پرورشی را احیا کرد تا فعالیت‌های پرورشی در مدارس به شکل نهادینه پیگیری شود.
وی با بیان اینکه تأثیر حذف فعالیت‌های پرورشی در مدارس نامطلوب بود، ادامه داد: متأسفانه با این مصوبه هم فعالیت جدی در حوزه پرورشی صورت نگرفته است.
دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان افزود: محتوا، منظومه فکری و تربیتی مناسبی باید به فضای حاکم بر آموزش و پرورش وارد شود بنابراین خلأ این موضوع نیز بسیار در امور پرورشی حس می‌شود.کمبود حضور نیروهای قدرتمند، جوان و با تفکر روز در حوزه امور تربیتی یکی از مشکلاتی است که معاونت پرورشی را به رکود کشانده است.این 2 موضوع بسیار مهم، معاونت پرورشی را در حالت رکود قرار داده است.
فخریان بیان داشت: فضای عمومی و تفکر مدیران مدارس نسبت به فعالیت‌‌های پرورشی باید تغییر کند و لازم است که این تغییر در فضای آموزشی فرهنگ‌سازی شود.
وی با بیان اینکه مدیران نباید آموزش را در قالب درس ببینند بلکه فضاهای جانبی مدرسه باید مدنظر آنها باشد،
تصریح کرد: دانش‌آموز باید در کنار آموزش، مهارت‌های دیگری را نیز کسب کند اما متأسفانه این نگاه در اکثر مدیران وجود ندارد و آنها بیشتر با نگاه آموزشی مسایل را تحلیل می‌‌کنند.
دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: کمرنگ جلوه دادن معاونت پرورشی تأثیر منفی در حوزه متولیان مدیریتی گذاشت.
فخریان با بیان اینکه باید در سیستم آموزشی تجدید‌ نظر کرد، اظهار داشت: متأسفانه امروزه در کتاب‌های درسی مطالبی انتقال داده می‌شود که ممکن است با فرهنگ ما همخوانی نداشته باشد.
 وی ادامه داد: لازم است در کتاب‌های درسی، تغییر تربیتی و آموزشی وارد کرد که خوشبختانه این موضوع در حال انجام است.
دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان افزود: باید آموزش و پرورش در حوزه سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و مغز‌افزاری نیز تحول پیدا کند.
 فخریان با اشاره به اینکه یکی از حوزه‌هایی که به تحول کمک می‌کند تشکل‌های دانش‌آموزی است که نباید به فراموشی سپرده شود،‌گفت: تشکل‌های دانش‌آموزی به خوبی می‌تواند در امر فرهنگی، تربیتی و آموزشی نقش‌آفرینی کند.

راهیان نور؛مناطق عملیاتی جنوب میزبان پانصد هزار دانش‌آموز خواهد

در قالب کاروان راهیان نور؛مناطق عملیاتی جنوب میزبان پانصد هزار دانش‌آموز خواهد بود
پانصد هزار نفردانش آموز مقطع متوسطه سراسر کشور درنیمه دوم اسفند ماه از مناطق عملیاتی دفاع مقدس دیدن خواهند کرد.



به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دفتر مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش‌آموزان، از جمله اهداف این بازدید احیاء و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت طلبی و تجدید خاطرات حماسه های رزمندگان غیور اسلام و دست‌آوردهای دفاع مقدس، ترویج باورها و ارزش های والای انقلاب اسلامی و بازشناسی معارف دفاع مقدس، زنده نگه داشتن نام و یاد شهداء، ایثارگران و تحکیم پیوند ارزشی و فرهنگی نسل جوان در دوران دفاع مقدس با نسل جوان امروز  می باشد.


براساس این گزارش، مقابله با شبیخون فرهنگی بیگانگان از طریق الگودهی و معرفی جلوه های عینی ایثار، مقاومت و شهادت، تبیین عزت، عظمت و اقتدار ملت ایران در برابر استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار و سرسپردگان منطقه ای آنها و نیز غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان از دیگر اهداف بازدید از مناطق عملیاتی جنوب است.
در ادامه این گزارش آمده است: به منظور تحقق اهداف پیش بینی شده برنامه هایی نظیر، بازدید از مناطق عملیاتی 8 سال دفاع مقدس در جنوب و غرب کشور، اجرای برنامه های فرهنگی و معرفی الگوهای ایثار و شهادت توسط راویان و مربیان کاروان ها، بیان خاطرات و نقش آفرینی ایثارگران در طول سفر، تبیین حوادث اخیر و دخالت بیگانگان در امور داخلی کشور، برگزاری مراسم معنوی دعا؛ زیارت و نماز جماعت، ثبت خاطرات در طول سفر و غیره اجرا می گردد.
برپایه این گزارش، به منظور آشنایی دانش آموزان با راه پرفروغ شهدا، وصیت نامه شهدا قرائت و خاطرات رزمندگان توسط مرکز فرهنگی تبلیغی آینده سازان و رزمندگان دفاع مقدس روایت و نیز علمیات انجام شده در مناطق تشریح خواهد شد.
گفتنی است، دانش آموزان در این اردو از مکانهایی چون پل بعثت در دهانه اروند، دهلاویه، طلائیه، منطقه عملیاتی فتح المبین در شوش، چزابه، هویزه، مسجد خرمشهر، فکه، شلمچه، پاسگاه زید و پادگان دو کوهه دیدن خواهند کرد و نیز مراسم ویژه تحویل سال در مسجد خرمشهر برگزار می شود.
لازم به ذکر است، 5 هزار نفر از دانش آموزان بازدید کننده از مناطق عملیاتی دفاع مقدس، عضو انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان
می باشند.

دبیرکل اتحادیه: تشکیل سمن های دانش آموزی متشکل از فارغ التحصیلان

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان خبر داد:تشکیل سمن های دانش آموزی متشکل از فارغ التحصیلان انجمن
دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور از تشکیل سمن‌های جدید متشکل از فارغ‌التحصیلان انجمن اسلامی دانش‌آموزان در این اتحادیه خبر داد.

 

 به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دفتر مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش‌آموزان، محمدتقی فخریان دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، گفت: در حال حاضر در 12 هزار و 700 دبیرستان کشور دفتر انجمن‌ اسلامی دانش‌آموزان راه‌اندازی شده و در حال فعالیت است.


فخریان نهادسازی در این اتحادیه توسط خود دانش‌آموزان را از برنامه‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی عنوان کرد و اظهار داشت: در نهادسازی‌های که در این اتحادیه صورت گرفته یکی از برنامه‌های ما تشکیل سمن از جمع فارغ‌التحصیل این اتحادیه در استان‌های کشور است، تا علاوه بر خدمات‌رسانی ویژه به انجمن‌های اسلامی بتوانند در ماموریت‌های انقلاب اسلامی نقش‌آفرینی کنند.


وی با بیان اینکه  با سازماندهی که صورت گرفته در سال آینده به منظومه فکری منسجمی برای انجمن‌های اسلامی خواهیم رسید، افزود: در سال تحصیلی 89 ـ 88 توانستیم سه بسته محتوایی را برای دانش‌آموزان ارسال کنیم و هر کدام شامل شش تا 10 جلد کتاب و سی دی با قطع مناسب و ادبیات دانش‌آموزی در اختیار اعضای انجمن‌های اسلامی قرار گرفت.
فخریان تاکید کرد: در فضای مجازی و حوزه مبارزه با جنگ نرم باید این فضا در حوزه دانش‌آموزی رونق بیشتری داشته باشد، اگر چه در حال حاضر ضریب استفاده از اینترنت در حوزه دانش‌آموزی در حد قابل قبول نیست، اما این فضا در زیرساخت‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی تعریف شده است و در سال آینده در کنار این اتحادیه، اتحادیه انجمن‌های اسلامی مجازی نیز راه‌اندازی شود.
وی ادامه داد: یکی از اهداف ایجاد اتحادیه انجمن‌های اسلامی مجازی این است که هر دانش‌آموزی که علاقمند به عضویت در این اتحادیه است، بتواند با مراجعه به سایت این اتحادیه به مجموعه کشور متصل باشد.


دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی همچنین خاطر نشان کرد: برای آشنایی نسل سوم با برنامه‌های چشم انداز یک سری گفتمان‌هایی را از دو سال قبل برگزار کردیم که برگزاری 300 هم اندیشی در سطح کشور یکی از برنامه‌ها بوده و محصولات این همایش‌ها در حال تولید است که به تدریج در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.
فخریان در پایان خاطر نشان کرد: بحث ترویج گفتمان چشم‌انداز یکی از وظایف اتحادیه انجمن‌های اسلامی است، ضمن این که این اتحادیه از یک چشم انداز 10 ساله‌ای برخوردار و برابر با آن برنامه‌های خود را پیش می‌برد.

شهادت جان گداز امام حسن عسکری بر تمامی مسلمین تسلیت باد

شهادت مظلومانه ی امام حسن عسکری (ع) برتمامی مسلمین تسلیت باد ...



الهی ! ترسانم از بدی خود ، بیامرز مرا به خوبی خود .  (خواجه عبدالله انصاری)

حاج علی اکبری:مساجدبنیان های اخلاقی وهویتی نسل جوان راحفظ می کند

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دفتر مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش‌آموزان، حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج علی اکبری نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، گفت: اتصال به مساجد بنیان های اخلاقی، معنوی و هویتی نسل جوان را حفظ می کند.

 


حاج علی اکبری با بیان اینکه مسجد درنظام اسلامی باید به جایگاه اصلی خود که پروردگار متعال برای آن مقدر فرموده برسد، افزود: نگاه به مسجد نباید حاشیه ای باشد، بلکه باید در متن زندگی انسان مؤمن نقش آفرین باشد و جامعه باید بر محور مسجد برنامه ریزی شود.

وی گفت: اگر امروز در مناطق شهری ما مساجد حرف اول را نمی زند ، این عیبی است که باید با همت همگان برطرف شود. آنجا که جوان و نوجوان ما در آن رشد می کند، می بالد و سبک زندگی اسلامی و دینی را می آموزد و ایمان در قلب او شعله ور می شود، آن جا که باید دل از نسل جوان ما ببرد به لحاظ طراوت و شادابی و مهر، مسجد است.


حاج علی اکبری مسجد را کانون هویت آفرینی، هویت بخشی و ایجاد صیانت دانست و گفت: در مسجد جامعه تنفس می کند و عطر ملکوت و حیات طیبه را در آن استشمام می کند . مسجدی که پیامبر(ص) به عنوان الگو معرفی کرد، یک نهاد زنده، پویا، مؤثر و وحدت بخش است که اگر به آن با همه ویژگی هایش توجه شود می تواند نقش آفرین باشد.


وی اظهار داشت: اگر روابط مؤمنین در مسجد مبتنی بر اخوت ایمانی و تعاونی نباشد و مسجد متصل به خط امامت و ولایت نباشد، خراب است حتی اگر بنای به ظاهر فاخری هم داشته باشد.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه ما امروز بیش از همیشه به مسجد آباد به عنوان محیط اصلی رشد جوانان و نوجوانان نیاز داریم، اذعان کرد: آموزش و پرورش در برقراری ارتباط و ایجاد انس با مساجد مسئولیت ممتاز ویژه ای دارد.


به نقل از پرتال اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان


 http://ayandehsaz.ir   : منبع