بیانات مقام معظم رهبری در دیدار گروه کثیرى از معلمان سراسر کشور

بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌

 خیلى خوش آمدید برادران و خواهران عزیز! ان‌شاءاللَّه مناسبت روز معلم بر همه‌ى شما، بر همه‌ى معلمان در سراسر کشور، و بر ملت ایران مبارک باشد. اینکه روز معلم را با مناسبت یاد شهادت یک معلمِ بزرگ قرار داده‌اند، براى ما درس‌آموز است؛ این یک حرکت نمادین است؛ یعنى عظمت کار تعلیم و تربیت در آن حدى است که آمیخته‌اى از کار فکرى و علمى و حضور در میدانهاى اساسى زندگى - آنچنانى که در حیات شهید مطهرى (رضوان اللَّه تعالى علیه) مشهود بود - نقطه‌ى مطلوب این شغل شریف و این کار بزرگ است.



 یک نکته‌ى اساسى این است که جامعه‌ى معلمین کشور عظمت کارى را که برعهده گرفته‌اند و انجام میدهند، همواره در مد نظر داشته باشند. اگر انسان بداند که چه کار بزرگى را دارد انجام میدهد، انگیزه‌ى او، تحرک او، ایمان او و تلاش او در این کار، مضاعف خواهد شد. مثل یک رزمنده‌ى شجاعى که در یک نقطه‌ى حساسى از خطوط جبهه‌ى خودى مشغول کار و تلاش و مجاهدت است؛ نقش مجاهدت او آنچنان عظیم است که براى همه‌ى این جبهه میتواند اثر و فایده داشته باشد. اگر این رزمنده این را بداند، هرگز خسته نخواهد شد؛ احساس ملالت نخواهد کرد؛ هیچ عامل نومیدى در دل او اثر نخواهد گذاشت. این نکته باید در مقابل چشم معلمان ما همیشه حضور داشته باشد که نقش معلم براى یک جامعه، نقش حیاتى است؛ قابل مقایسه‌ى با بسیارى از نقشهاى مهم و حساس در ترکیب اجتماعى نیست.


ادامه مطلب ...

بنده دینار ودرهم

صاحب عزای حضرت خیرالنسا،بیا

ای بانی شکسته دل روضه ها،بیا

درد فراق تو به خدا می کشد مرا

رحمی نما به حال دل این گدا،بیا

از بس به هجر روی تو عادت نموده ایم

دل می رود به سمت گناه و خطا،بیا

ما در میان بحر گنه غوطه می خوریم

آقا نجاتمان بده از این بلا،بیا

مشغول خویش و بنده ی دینار و درهمیم

فکری به حال نوکر زهرا نما،بیا

لطف تو بوده گریه کن مادرت شدیم

ای سفره دار واسعه ی هل اتا،بیا

ای آخرین نگار دل آرای فاطمه

حدّاقل برای رضای خدا،بیا

آقا به حقّ چادر خاکی مادرت

آقا به حقّ داغ دل مرتضی،بیا

دهه اول عشق...

وبا وفات غریبانه ات تولد یافت


بزرگ واژه ی ابراز داغ دلها غم



  پروانه ی شمع سحرت می گردم


ای کعبه خودم دور سرت می گردم


امروز به جبران نود زخم احد


بنگر که چگونه سپرت می گردم


تسلیت باد این غم ...

توجه خاص به آموزش و توان افزایی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دفتر مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان ، با هدف پاسخگویی به مطالبات مقام معظم رهبری در سال همت مضاعف،کار مضاعف منشور اخلاقی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان تنظیم شد.
براساس این گزارش، از جمله موارد مذکور در این منشور اهتمام به اصلاح الگوی مصرف و پای بندی به منشور تشکیلاتی اتحادیه در سال گذشته و استمرار این رویکرد در کلیه عرصه های فعالیت تشکیلاتی، تقویت اعتماد به نفس تشکیلاتی با تأکید بر شعار
"
ما می توانیم" و افزایش خودباوری از طریق شناخت ظرفیت های بالقوه‌ی اتحادیه در کلیه سطوح و فعال سازی این ظرفیت ها در سال جاری، تقویت جایگاه تشکیلاتی در پرچمداری جنبش دانش‌آموزی و طراحی راهبردی نوین در جهت پیگیری اهداف متعالی جنبش در شرایط زمانی کنونی است.



 توجه به همت مضاعف در جهت اتخاذ راهبردهای اصولی و مبتنی بر عزم و اراده جدی و ثبات قدم در جهت اجرای تصمیمات و اخذ به قوت مسئولیت ها و وظایف محوله‌ی تشکیلاتی، توجه به آرمان های متعالی، راضی نبودن به وضعیت موجود و تلاش مضاعف در جهت نیل به افق های ترسیم شده در چشم انداز 10 ساله اتحادیه، تلاش مضاعف جهت تحقق حداکثری برنامه های پیش بینی شده در سال جاری در کلیه سطوح تشکیلاتی و رفع کاستی ها و نواقص  از دیگر موارد ذکر شده در این منشور تشکیلاتی می­باشد.
برپایه این گزارش، تلاش مضاعف در جهت تقویت توان مندی ها و افزایش سطح بینش و آگاهی و مهارت های ضروری و توجه خاص به آموزش و توان افزایی در سطوح مختلف تشکیلاتی، توجه و اهتمام خاص به مقوله ارزیابی و نظارت و آغاز آن از محاسبه، مراقبه و ارزیابی فردی تا نظارت و ارزیابی در سایر سطوح، بهره‌مندی حداکثری از مدیریت زمان و توجه به آموزه های دینی در تقسیم بندی وقت و اغتنام فرصت ها و ارتقاء اثربخشی ساعت حضور در مجموعه کاری از دیگر موارد عنوان شده است.
همچنین در منشور تشکیلاتی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اهتمام مضاعف در خصوص تشکیل، گسترش و حمایت از سامانه های معنوی مجموعه و نیز خیمه های معرفت و هیأت های انصار المهدی(عج) تأکید گردیده است.

بیانات رهبری درنیمه دوم سال 88 محوریابی شد

روابط عمومی و امور بین الملل دفتر مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان اعلام کرد: با هدف پاسداری از فرهنگ غنی اسلامی که در بیانات مقام معظم رهبری متجلی است، سخنان مقام معظم رهبری در 6 ماه دوم سال 88 مدون گردیده و در مجموعه‌ای جدید ای با نام «صبح بهاری» منتشر شد.
براساس این گزارش، به منظور آگاهی و برخورداری از اندیشه های استوار رهبر حکیم که همواره راه گشای مسائل گوناگون اجتماعی، فرهنگی،اقتصادی و سیاسی کشور بوده، این جزوه که چهارمین مجموعه در این زمینه می‌باشد، منتشر شده است.
شایان ذکر است سخنان و بیانات مقام معظم رهبری در 16 فصل با عناوین:توطئه های پلید دشمن، پیشرفت اقتدار و امید، اتحاد رمز پیروزی، بصیرت و روشنگری، سخنی با مسئولان، ضرورت توجه به علم، تبلیغ، مقابله با فتنه، انقلاب اسلامی ایران، اسلام عزیز، مسئله فلسطین، خودباوری و هویت، ناامیدی دشمن، جنگ نرم، توصیه های رهبری و اینگونه باشیم در دسترس مسئولین و عموم جامعه قرار گرفته است.
گفتنی است هدف اصلی در این ابتکار نو، رشد فکری نوجوانان و جوانان کشور از اولویت های اجتماعی کنونی جامعه به دلیل شرایط حساس و فوق العاده آنان و از اهمیت ویژه ای برخودار است. براین اساس، اندیشه های رهبری می تواند نوجوانان و جوانان ما را از انحرافاتی که گاه در سطح جامعه دیده می شود مصون داشته تا آنان عالمانه و آگاهانه و با قلبی مطمئن دست به انتخاب بزنند



در این مجموعه سعی شده است با دسته بندی و محوریابی مباحث طرح شده از سوی مقام معظم رهبری و نیز دغدغه های معظم له به صورت چراغی راهنما در قالب جملات کوتاه نشان داده شود.
سازمانها،نهادها،ادارات و دانش آموزان و خانواده های آنان می توانند با مراجعه به سایتwww.ayandehsaz.ir مجموعه صبح بهاری را دریافت نمایند.    

همایش خلیج فارس،هویت ایرانی،قلب تمدن اسلامی

8اردیبهشت دراستان هرمزگان برگزارمی شود:همایش خلیج فارس،هویت ایرانی،قلب تمدن اسلامی



اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان هرمزگان، به مناسبت روز ملی خلیج فارس همایش خلیج فارس،هویت ایرانی،قلب تمدن اسلامی را در سواحل نیلگون خلیج همیشه فارس برگزار می کند.

این مراسم با حضور دکترمحمدعلی رامین معاون وزیرفرهنگ وارشاداسلامی درسالن فرهنگسرای طوبی به منظور ایجاد فضای موج آفرینی وهویت بخشی به نسل جوان ونگهداری هویت خلیج فارس  برپا می شود.

در این همایش،پیام تصویری و ویژه خسرو معتضد،استاد تاریخ به منظور ارایه اسناد تاریخی هویت ایرانی خلیج فارس،برای حضار پخش خواهدشد.

 

 

 

خبرتکمیلی پس از مراسم به اطلاع کاربران عزیز خواهدرسید.